Davant de la polèmica suscitada per la negativa de la Parròquia de l’Assumpció i del seu representat a realitzar qualsevol activitat cultural que no tinga contingut religiós dins de l’església, el col·lectiu de Compromís la Vila Joiosa vol manifestar el més absolut dels respectes a dita decisió, però també vol deixar constància del seu desacord amb la resolució presa pel cap de la Parròquia, doncs entén que la celebració d’actes d’aquest tipus contribueix- amb els donatius que s’arrepleguen- a la rehabilitació i manteniment de l’edifici, així com a la difusió i posada en valor del patrimoni arquitectònic i artístic viler.

En qualsevol cas, i per tal d’evitar que augmente la tensió entre diferents col·lectius del poble, des de el nostre neguem qualsevol afirmació que se’ns puga atribuir de forma malintencionada o per tractar de crear més confrontació i remetem a tota persona interessada a llegir la postura que en aquest escrit es defensa.