El PP viler ha publicat una nota de premsa en la qual acusa a Compromís de voler llevar la capitalitat de la Marina Baixa al nostre municipi i que siga Benidorm el cap de la Comarca. La informació que ha traslladat el PP és fruit d’una errada material, doncs els signants de la proposta han utilitzat un document  que, en annex, va elaborar el PSPV de Lerma l’any 1986 i que de forma errònia atorgava la capitalitat a Benidorm, encara que els documents oficials(mapes, informes de caràcter econòmic i demogràfic, etc…)  van continuar mantenint la Vila Joiosa com a capitalitat de la Comarca.

La nota dels populars vilers demostra moltes coses: la primera, i la més greu al nostre entendre, consisteix en atiar la flama de l’orgull  ferit  d’un poble  que es sent maltractat i degradat. Una crida a les armes de tots els vilers per tal de defensar l’honra que el govern del Botànic, ens vol fer malbé, però tot açò basant-se en la mentida i la manipulació malintencionada i capciosa d’un partit que està podrit fins a les arrels i que ha utilitzat i utilitza encara les institucions com si foren el seu corralet particular.

La segona, l’obsessió malaltissa que tenen amb el nostre grup i que va quedar palesa fa pocs mesos quan van incendiar les xarxes socials amb el “bulo” de que Compromís volia canviar el nom del municipi i obligar a tot ésser vivent a dir-ne la Vila Joiosa. Eixe fet va provocar nombroses agressions verbals a membres del nostre col·lectiu, agressions que de poc no arriben  a ser físiques, però com si la festa no anara amb ells, continuen falsejant la realitat, continuen confrontant i enverinant les relacions del poble i ho fan amb consciència clar de que allò que diuen és rotundament fals.

Per tancar el debat voldríem deixar constància d’alguns fets que poden servir per donar una  m ica de llum i evitar així confusions  fal·laces  i insidioses.

El PP, que ara trau la bandera del comarcalisme més fervorós, no s’ha cregut mai esta història, defensors com han estat sempre d’eixa divisió decimonònica per províncies de les Diputacions que tant bé a servit als seus interessos partidistes i a la seua política clientelar i de panxes agraïdes i que als darrer anys ens deixat exemplars de tall com  Ripoll, Rus o Fabra. I així i tot, si  les coses foren com ells diuen,  extrem que és radicalment fals, aquesta proposició ha de passar pel tràmit administratiu que marca la llei i l’errada es corregirà i eixe fet quedarà com una anècdota més,  encara que els senyors del Partit Popular ja s’han encarregat d’esmolar els ganivets i traure’ls  a passejar, per si troben algun cap que tallar.

COMPROMÍS LA VILA JOIOSA