L’exregidor s’incorpora al col·lectiu després de formalitzar la seua baixa en EU.
El Secretari Local, Josep Castiñeira, ha anunciat la incorporació de José Carlos Gil al col·lectiu de Compromís després de que aquest formalitzara la baixa d’EU i renunciara a l’acta de regidor que va aconseguir encapçalant la llista d’aquesta formació en passades eleccions.
En paraules de Castiñeira, el projecte de Compromís “és un projecte obert on totes les persones que tinguen alguna cosa que aportar des d’una òptica valencianista, d’esquerres i ecologista tenen el seu lloc. La incorporació de José Carlos Gil, per tant, respon al treball que s’està fent des de Compromís per a construir l’alternativa majoritària a les polítiques del PP que no han sabut donar resposta a les demandes de la societat en una situació de crisi com l’actual.”
Per la seua banda, José Carlos Gil ha explicat que dóna el pas “il·lusionat pel projecte engrescador que representa Compromís” i confia en que “el grau de coneixement de la política municipal que aporta l’experiència acumulada en els 7 anys que he format part de la corporació, puga contribuir a fer efectiu el canvi al nostre ajuntament i a les Corts Valencianes, on Mònica Oltra és la política millor valorada per a convertir-se en la pròxima Presidenta de la Generalitat.” Gil també ha volgut deixar clar que la seua ha estat “una decisió madurada amb el temps” i que la seua baixa en EU, així com la renúncia a l’acta de regidor, “ha estat pactada i consensuada amb la direcció nacional d’EU i el seu col·lectiu viler”, reconeixent també que ho ha volgut fer d’eixa manera “per respecte a les persones amb les que he treballat els darrers anys.”
Amb José Carlos Gil, a tres mesos d’eleccions, Compromís es troba immers en el procés d’elaboració del seu programa electoral de forma conjunta amb la ciutadania i a l’espera de poder anunciar en breu noves incorporacions de persones fortament arrelades al teixit social de la Vila Joiosa amb la intenció de completar la llista amb què concorrerà al mes de maig que, com ja va anunciar, encapçala Kika Marchán Beneyto i l’acompanyen Jaume Lloret i Josep Castiñeira en els primers llocs d’eixida